Home Vesti Koliko su koštali automobili u bivšoj Jugoslaviji: Evo koliko prosečnih plata je...

Koliko su koštali automobili u bivšoj Jugoslaviji: Evo koliko prosečnih plata je bilo potrebno za Jugića ili Peglicu, a koliko za Mercedes

1506
0
SHARE

Na zalasku bivše Jugoslavije na njenim putevima je bilo stotine hiljada Zastavinih vozila, ali njen vozni park ni tada nije bio mlad, a bezbednost saobraćaja na zavidnom nivou

Ponuda je tada bila daleko siromašnija, a za najjeftiniji model Juga, Koral 45, moralo je da se radi 30 meseci.

Jedini jeftiniji auto bila je popularna “peglica”, odnosno Fiat 126, a do njega se moglo doći za 19 prosečnih plata.

Najdostupniji kompaktni porodični automobil bila je Zastava 101 koja se mogla nabaviti za 39 plata, ruski Aleko vredeo je 42 plate, a za 16 meseci rada više mogla se nabaviti Lada Samara.

Prohtevi srednje klase bili su nešto veći, pa su se u njenim garažama najčešće mogli naći Jugo Florida koji je vredeo 75 plata ili Folksvagen Golf 2 dizel za koji je bilo potrebno raditi punih osam godina.

Luda priča! Avantura od 17.000 kilometara: Ninoslav iz Bečeja jugom kreće za Australiju

Najređe se na putevima mogla videti italijanska lepotica Alfa 164 sa cenom u protivvrednosti 322 tadašnje plate, a još skuplji bili su Opel Omega i Reno 25 za koje je trebalo izdvojiti 404 plate, odnosno, skoru celokupnu zaradu radnog staža.

Za nemačni BMW 750iL bilo je potrebno raditi 76 godina, dok je najskuplji automobil na jugoslovenskim putevima bio Mercedes 560 SEC za koji je trebalo raditi više od 102 godine.

(blic.rs, Wikipedia)